Mother Russia

Jag hatar folk som hatar ryssar. Hur kan man hata ett så klockrent folkslag? Jag menar. Ryssar har genen "dricka-hur-jävla-mycket-som-helst-utan-att-bli-full" och "röka-varannan-minut-men-inte-dö-i-förtid". Riktiga ryssar heter Vladimir. Riktiga ryssar bangar aldrig och riktiga ryssar dricker en halv liter vodka innan jobbet. Nä, nu kom dom här jävla fördomarna upp. Många svenskar har fördomar om allt och alla. Dom drar alla över en kam. Så.. Alla svenskar sitter hemma en fredagskväll med familjen och spelar Monopol och dricker mjölk och äter laxmacka? Alla tjejer är blonda med stora tuttar och åker till Gran Canaria och super skallen av sig? Inte riktigt va? Så varför kan ni bara inte hålla käften? En fråga utan svar. Varför hata och vara kaxig mot någon som kan krossa en så lätt? Du vet, jag vet, ni vet: kommer Sverige i krig mot Ryssland så vinner Ryssland. Nu kommer jag bort från det jag egentligen ville ta upp, och det är inget ovanligt..

Ryssland. Brudar med 16 centimetersklack och pälsjackor och pälsmössor med en Slim-cigg i handen och överdrivet långa dekorerade lösnaglar. Män med en vodka i ena handen och en cigg i den andra. Vilka är ryssar egentligen? Probably the best people in the world. Haha nej(eller jo enligt mig) men vilka är ryssar förutom "alkoholisterna, det fattiga landet, hett temperament, folket utan gränser" - era äckliga fördomar som får mig att hata HOMO SAPIENS. Ryssar är galna, har inga gränser och är oftast modiga. Den enda gången ryssar backar är när de ska ta sats. De står upp för sitt folk, skyddar och ja.. ibland dödar. Men vad gör man inte för "sina" ibland? Ryssar är folk med konstigt humör, galen humor och fyllda av stolthet. Dom bangar inte när det gäller.

Till er äckliga oallmänbildade människor som klankar ner på Ryssland: har ni någonsin varit där? Känner ni en RIKTIG ryss? Har ni bott i Ryssland? Jag vet att 90% av er inte har det. Så ge fan i att snacka om något ni inte vet ett shit om! Du kan se 16-åriga killar påväg hem från skolan med en bärs i handen som hjälper en gammal kvinna över vägen, du kan se folk som håller upp dörren för varandra, killar som går ner till kiosken för att handla mjölk till sina morsor, yngre människor som ger sin plats åt de äldre på tunnelbanan. Och ja absolut, självklart kan du se arga, kaxiga kassabiträden, knarkare, tiggare, tjuvar. Men samma sak kan man se i Sverige, så varför tror ni att Sverige är så mycket bättre än Ryssland?

Ibland önskar jag verkligen att Ryssland läxade upp alla länder, ni vet, ruska om lite. Lärde dom något. Men jag antar att de har viktigare saker att tänka på än att en liten medelsvensson sitter och skriver dåliga saker om ryssar på Facebook.

Och niggaaah pleaaaaaase! Säg inte åt mig nu att "amen dra till Ryssland då!" - det har jag hört så många gånger. Tro mig, så fort jag har pengar, är myndig och redo då är jag off from Sweden. Just nu så älskar jag Sverige, (de flesta) svenskarna och det svenska livet lika mycket som jag älskar Ryssland. Jag har inget emot Sverige eller svenskar, tycker bara att det är skrattretande att vissa är så sjukt rasistiska.






Kommentarer
Postat av: Jelena

Hahaha Ryssland skulle LÄTT korssa Sverige om det var krig, iof Sverige skulle inte klara av NÅGOT krig överhuvudtaget hahaha. Ryssar in my ♥

2010-05-03 @ 07:55:00
URL: http://jelenajankovic.blogg.se/
Postat av: Alexandra Zaitseva

Klockren! Så sant som det är skrivit!

2010-05-03 @ 17:58:15
URL: http://zaitseva.blogg.se/
Postat av: Yasse

bra skrivet! tycker det gäller alla folkslag eller vad man ska säga.. svennar har du sånna fördomar mot turkar, araber, tyskar o alla som inte är från sverige i princip. dock inte alla svenskar men de flesta. ryssar e tunga fan!!

2010-05-03 @ 19:19:24
URL: http://forthose.blogg.se/
Postat av: Denise

& du säger att mina texter är bra. Hur jävla bra va inte de här gum!? Grymt!

2010-05-05 @ 21:53:58

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0