Smalare lår? Read n' learn!

Någon undrade om jag kan ge några träningstips. Men först måste man ha ORKEN till att börja träna, det är sjukt svårt att bara få det till en vana. Men tänk er att det är något ni MÅSTE göra. Om ni inte tränat får ni t.ex. inte sätta er vid datorn, tänk er som att det är erat jobb eller skola. Tvinga dig själv.

Hursom, hon ville att jag skulle tipsa om hur man får smalare lår och jag vet faktiskt ett riktigt bra sätt att få det på... Du kan välja själv vilka övningar du vill göra men för snabbast resultat är det pang på bara och köra så mycket som du orkar! 
 
• Du kan löpträna, men inte under en lång tid, då du bara bygger på muskler av träningen. Ja, musklerna tar över fettet MEN musklerna kan även få dina ben att se betydligt mycket större ut. Det är bättre om du promenerar i 30-40 min varje dag! I snabbt tempo. Om du promenerar i snabbt tempo blir dina lårmuskler/ben uppvärma, då ska du stretcha. Då "drar" du ut musklerna. Det får dina ben längre och låren ser mycket smalare ut.

• MEN, om du löptränar kanske 1-2 gånger i veckan under inte så lång tid så kommer självklart fettet försvinna och ersättas av muskler men om du gör det under en mycket lång tid kommer du istället få större ben pga av lårmusklerna. Ni vet fotbollspelarnas ben? Inte snyggt någonstans(förutom på killar då).

En slank kropp kan du också få av simning. Gå till simhallen 1-2 gånger i veckan. Det formar även kroppen och tränar i princip hela kroppen!

• & självklart sist men inte minst. Ät NYTTIGT! Drick mycket vatten, ät frukt och grönsaker. Förbränn mer energi än vad du äter. Träna regelbundet, för oregelbunden träning ger inget resultat.

Jag kom faktiskt inte på så mycket mer än såhär! Men det kommer mer om ett tag =)


Kommentarer

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0