Kom i form! 5 tips idag..


(Nu ska jag inte leka värsta experten, men de här 5 tipsen jag kommer att dela med mig av, FUNKAR. Tro mina ord. DET KOMMER FLER SÅ SMÅNINGOM!)

1. Drick MYCKET vatten. Som sagt, för att må bra och ha orken att träna ska du dricka 2 liter vatten per dag. Så, fyll på en liten vattenflaska och lägg den i väskan, ha alltid ett glas vatten(helst smaksatt, haha) bredvid dig. Du får förvövrigt finare hud, du blir betydligt mycket piggare och du orkar mer!

2. Sluta vara lat! Den enda gången du faktiskt FÅR vara lat är när du sitter sjuk i SVININFLUENSAN!! Man måste sluta vara så jävla lat för att uppnå det resultat man vill ha. Varje gång du tänker "nej jag orkar inte" - tänk på hur du VERKLIGEN inte vill se ut(då syftar jag mer på, att vara extremt tjock). Tänk på sommaren.

3. Ät frukt och grönsaker, och mycket proteiner. Ta med dig en frukt när du ska ut, ha mycket sallad, tomat, gurka osv. på din tallrik. Ät mycket kött också(om du inte är vegetarian dvs.)

4. Gör en lista på vad du måste hinna med under veckan & vad det är du vill ändra på din kropp. Då vet du när du hinner träna och hur mycket du kan träna just den dagen OCH vad du ska lägga ner mest tid på, på kroppen. Skjut aldrig upp träningen. Egentligen så ska man träna alla delar på kroppen för bästa resultat, man ska inte bara träna magen(sit-ups/crunches). En platt mage med en ful risig hållning kommer du inte långt med. Då måste du även träna ryggen osv.

5. Plankan, rygglyft, hopprep, armhävningar.


Plankan. Börja med 20x4. Vila 15 sek mellan varje gång, och öka sen tiden. Det här är verkligen en övning som funkar. Här övar man magen och hela korsryggen. Alltså fin stark mage och snygg hållning, grymt!

Rygglyft. Börja med 15x2 om du är väldigt ovan(vila 15 sek). & sen när du vant dig kan du börja göra så många som du kan. Det är en väldigt enkel övning, men som ändå ger resultat. Stark rygg och snygg hållning får man.

Hopprep. Vet inte så mycket om exakt vad man övar upp men man blir ju rejält andfådd och varm. Tror det är någon sort av en helkroppsövning? Roligt är det ju också så HOPPA galet! Hoppa så mycket du kan.

Armhävningar. Grymt jobbigt men extremt bra för bröst, armar och mage. Kör så många du kan, efter "armhävnings-passet" ska man ligga som död efter, så trött ska man bli faktiskt. Du ska pusha upp dig tills du verkligen inte orkar göra en enda till. Glöm absolut inte att andas.

GLÖM EJ ATT VILA EMELLAN ÅT, INTE ALLT PÅ EN GÅNG!


Det var allt för den här gången, har så SJUKT mycket tips till er, som jag faktiskt vet funkar. Börja med det här och SLUTA INTE! Ge fan i att vara lata, stäng ner min blogg och gå och träna! Nej men ärligt. Jag har blivit rätt lat av mig men det är dags att sätta igång nu. Längtar förövrigt tills snön smälter för då blir det LÖPNING, full rulle! Längtar helt ärligt, älskar att springa. Hursom, lyft på asset, gå och träna!


Kommentarer
Postat av: emelie

hej baby, har haft feber, hosta och täppt snok. skit jobbigt på ren svenska men jag tror jag kilar till skolan imorgon, eller det beror på vad vi har för lektioner (a) vi slutar 1 va? love you

2010-02-16 @ 20:42:41
URL: http://eemsn.blogg.se/
Postat av: emelie

ååh skönt att veta, haha musik -.- BLÄÄÄÄ! men jag kommer nog imorgon, love you bitach <3

2010-02-16 @ 21:00:53
URL: http://eemsn.blogg.se/

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0