Coachen talar ut!



Nu ska vi vara realistiska.

Hård träning är inte kul, det är inte kul att springa tills benen viker sig och det är inte kul att ha träningsvärk dagen efter. Det är JOBBIGT. Så, svälj sanningen. Hård träning är jobbigt. Hård träning är bra.  Ni borde helt enkelt ge fan i med era bortförklaringar "men det är så jobbigt!" - JA, det är jobbigt.. Men hade du tänkt att stå i vassen i sommar? Nej, jag tänkte väl det. Träning är kul då man ser resultat, och det är ju det vi strävar efter, don't we?

Hälsocoachen JAG ska hjälpa er. Är själv ingen träningsnarkoman eller så, men jag kan få er att bli det ;) Det är bra att träna, men det är jobbigt. Allt är jobbigt, att vakna på morgonen, att städa, att göra läxor, att vara trött. Men ändå gör du allt? Så varför inte bara träna? Se det som en sak som du MÅSTE göra, tänk dig att du inte har något val.

Jag tror inte på alla bullshit dieter hit och dit, bara käka fisk eller ångade grönsaker i resten av sitt liv. "Vad är meningen med livet om man inte får njuta?" - mat är ren njutning, iallafall för 98% av oss, eller? Man ska kunna äta något gott, som t.ex. chips, en glass, cola osv. utan att tänka "åh nej jag kommer bli tjock!". För tränar du regelbundet och äter lite onyttigt då & då, så spelar det ingen som helst roll. Visserligen så måste du äta nyttigt och bra annars men det är ju självklart.

Bestäm er för att ni ska träna, gör det REGELBUNDET annars är det ingen idé. Skriv ner exakt allt du skulle vilja träna bort eller vart du skulle vilja bli starkare. Jag t.ex. behöver träna min rygg och mina biceps. Skriv ner exakt allt ni vill ändra på och bli starkare "i".


Sporter som tennis, badminton, fotboll, pingis kan man ju träna utan att gå "kurser" och så.. Fast det är nog bäst att träna tennis med en tränare innan man börjar hyra bana, för det är inte världens lättaste sport. Det är ROLIGA sporter som är jobbiga, men på ett "roligt" sätt. Finns självklart fler sporter att välja mellan =)


Kommentarer

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0