Grammatik

Jag är TiiIeep största tönten, när det gäller grammatik. Helt överpetig och HATAR när folk skriver fel(obs jag kan också skriva fel ibland, feel free till att rätta mig). När jag läser bloggar och ser stavfel i varannan mening kommer tanken upp, VART VAR NI PÅ SVENSKA LEKTIONEN?!?! Daahh, jag är naturbegåvning. Var inte sådär jätte aktiv på svenska lektionerna i 1-6(haha, överdriver nu) och kolla mig liksom! Nej skojar bara, lite tråkig sådär men.. varför kan folk inte stava? Några exempel på ord som folk skriver fel på like ALL THE TIME..

Särskillt - Särskilt
Trotts - Trots
Utryck - Uttryck
Medans - MEDAN, när ska folk lära sig det?
Tyvär - Tyvärr, INTE tyvär!?
Medlemar - Medlemmar
Nummret - Numret
Sjukdomm - Sjukdom
Statestik - Statistik
Våldtäckt - Våldtäkt
Medela - Meddela
Kännd - Känd
Hitils - Hittills
Ända(så länge du inte menar ass) - Enda

Det var dom enda jag kom på nu, men men. Ni som har dyslexi ska inte ens ta åt er 1% av det här, men det säger ju sig själv ;)

& kom inte med erat jävla "AMEN SOM OM DU ÄR BÄTTRE SJÄLV" - ja, till skillnad från väldigt många andra så är jag bättre på grammatik och jag stör mig på folk som stavar dåligt, varför vet jag ej. & klart jag också kan stava fel ibland, har inte precis påstått att jag ALDRIG stavar fel.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Haha, jag är PRECIS sådär. Kan också stava bra (antar jag?) och stör mej på follk som inte kan det. visst ibland stavar man fel men, haha :)

2010-04-19 @ 19:24:44
URL: http://corneliahs.blogg.se/
Postat av: fh

"Haha, jag är PRECIS sådär. Kan också stava bra (antar jag?) och stör mej på follk som inte kan det. visst ibland stavar man fel men, haha :)"



NOTERA FOLLK hahhahaahha

2010-04-19 @ 21:36:23
URL: http://fannyhoflingg.blogg.se/

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0