<3

Jag vet jag bor på samma plats, i betongen man blir stor
på att beckna hasch. Från två perspektiv kan du se på våra liv,
missären och smärtan som jag fick i Hässelby. Har gått igenom allt,
har sett min nära vän dö, en tog sitt liv och en tog överdos av
brunt snö. Jag vet att livet ger och tar så mycket mer,
har aldrig fattat varför svensken står och ler.
Det här är vårt kvarter men mina faller ner, och dina tjänar
mer än det som mina nånsin ser. Och våra rop hörs på exakt samma
slinga. Jag svär de känns som om vi tillsammans nu kan
vinna. Men tills dess så blir det weed i min lunga och bara
hoppas på att nån ska börja sjunga, jag hoppar in på tuben
för att kunna ta mig hem lite halvbäng kliver av och svensken
han är där igen.

Refräng:
Vi är ifrån samma del av stan(samma del, samma plats, samma ort)
Men från olika världar(jag svär från olika världar)
Vi är ifrån samma del av stan(exakt samma västerort)
Men från olika världar

Ah, jag satte mig vid svenskan sa, mitt namn är Ken
Tog mina fingrar slog fram beats mot en bänk, nu har jag
kommit hem, spottar ett par rader och tar en blick över fina
huvudstaden. Jag älskar blattebarnen och alla svenska har en(?)
Jag svär jag älskar hela fucking staden, jag gick åt mitt håll och
svensken gick åt sitt, och i slutet av dagen va detta det allt vi fick

Refräng:
Vi är ifrån samma del av stan(jag svär)
Men från olika världar
Vi är ifrån samma del av stan(från exakt samma plats, samma del)
Men från olika världar

Samma gator, samma torg, samma minnen, samma sorg
Ifrån samma del av stab(jag svär från olika världar)
Det är vad vi båda kallar hem både du och jag min vän
Vi ses väl där nångång igen

Refräng:
Vi är ifrån samma del av stan
Men från olika världar
Vi är ifrån samma del av stan(samma del, samma plats)
Men från olika världar(västerort)
Vi är ifrån samma del av stan, men från olika världar x3



Tung låt, älskar den!

Olika världar - Magnues Weideskog ft. Ken Ring


Kommentarer

Så... Vad ville du?

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0